SPEAKERS AND KEYNOTES OF THE CGIC 2017

Slatco Sterzenbach

Slatco Sterzenbach

STERZENBACH GmbH

CHANGE ALS CHANCE

Warum tun wir nicht die Dinge, die wir doch wissen? Das ist die zentrale Frage, die in diesem sensationell wirksamen Seminar beantwortet wird. Lernen Sie, wie Sie Ihre Visionen in Leichtigkeit erreichen und wie Sie sich immer selbst leicht und kraftvoll motivieren können.

Bahnbrechende CGI-Technologie, Virtual Reality, Industrie 4.0, um nur einige Felder zu nennen: Wir befinden uns in einem rasanten Wandel der uns vor gewaltige Herausforderungen stellt. Wie wir diese Veränderungen erfolgreich auch jenseits der neuen technischen Möglichkeiten meistern können, wird uns Slatco Sterzenbach eindrucksvoll nahebringen.

Matthias Willecke

Matthias Willecke

Senior Sales Manager Enterprise Channel / Central Europe NVIDIA

Was ist AI und warum benötige ich dafür Grafikprozessoren von NVIDIA? 

AI ist ein wichtiges Thema in der IT Industrie geworden. Mehr und mehr Unternehmen interessieren sich für AI um ihre Prozesse zu optimieren. Ganz neue Industrien entstehen und entwickeln Geschäftsmodelle durch den Einsatz von AI, die so bisher nicht möglich waren. NVIDIA hat durch seine Grafikprozessoren hochperformante Lösungen entwickelt, die sowohl das Training von AI als auch die Ausführung sehr stark beschleunigt.

John Brown

John Brown

Softwareengineer Lightshape

Room & Large Scale Virtual Reality for Business

Zeit ist Geld, dass gilt heute mehr denn je für kleine, mittelständische und große Unternehmen gleichermaßen. Zeiteinsparungen im Entwicklungs- und Produktionsprozess sind somit bares Geld wert. Room und Large Scale VR Anwendung können diese Zeiteinsparungen ermöglichen. Auf unterschiedlichste Weise können sie in den Entwicklungs- und Produktionsprozess integriert werden. Hierbei können individuelle Anpassungen an die Anforderungen der Unternehmen vorgenommen werden um Anschaffungs- und Haltungskosten zu minimieren. Insgesamt können VR Anwendungen nicht nur für unternehmensinterne Zwecke eingesetzt werden, sondern auch für Marketing und Vertrieb um so den Innovationsgeist des Unternehmen optimal zu präsentieren.

Marcin Molski & Łukasz Skurczyński

Marcin Molski & Łukasz Skurczyński

Managing Director Ars Thanea

Mixed media techniques bring high culture into the advertising. 

Still photography and analog scene or CGI goods and 3D world? How to pick the best tools that work for the story and maintain the touch of the art? Case study and examples.

Marcin has been with Ars Thanea since 2009. He is an enthusiastic leader with a digital art and production background.  His deep experience has been in cooperation with the biggest global brands, including Facebook, Nike, GE, Chanel, Disney, Ubisoft, BMW just to name a few. As the Managing Director, Marcin’s main responsibility is in the development of the studio’s strategic plans and expansion of Ars Thanea’s services worldwide.

Matthias Zabiegly

Matthias Zabiegly

Dipl. Ing. (FH), M.A. • Lead 3D, VFX Supervisor / Aixsponza GmbH

Photogrammetry – scanning reality for big and small productions

What is that photo scanning thing everyone is talking about? How does it work and what is it actually usefull for beyond fancy art projects? Take an indepth look at a photogrammetry workflow and see how we used it on various job ranging from high end short films to daily business TV commercials.

Roland Reyer

Roland Reyer

Technical Specialist, Media & Entertainment EMEA

Maya Workflows for Modelling, Animation, SpecialFX and Rendering

The Maya 2017 Updates have brought us a lot of new features and enhancements for all stages of the production pipeline. We’ll be showing workflow examples with long existing, recently updated and all new features as well as “hidden” or “not so obvious” stuff and things you never had the time to play with.

Martin Semsch

Martin Semsch

Founder, Vizoo GmbH

xTex materials: Virtually better than real

Vizoo is a pioneer in the field of 3D material data acquisition. We are a creative and ambitious team of people located in Munich, and together with international partners we help fashion and automotive companies to create photorealistic content for design and marketing.

Jens-Eric Peter, Thomas Sporer, Helge Mathee

Jens-Eric Peter, Thomas Sporer, Helge Mathee

Fabric Software

Photogrammetry for small scale and large scale – a project diary

Two projects using photogrammetry: Automated small scale object photogrammetry and large scale photogrammetry of the center of a medieval town in southern France.

The speakers will shed some light on the steps involved and the hurdles to overcome, automation of geometry processing and reduction as well as final results in Unreal Engine 4.

Chris Christodoulou

Chris Christodoulou

CEO of Saddington Baynes

Driving emotional engagement in automotive CGI with Neuroscience

What would you think is the best way to sell a car: showing the front three quarter view or the rear three quarter view? According to neuroscience, the answer might not be what you expect…

In this talk Chris Christodoulou, CEO of pioneering integrated creative production company Saddington Baynes, will reveal how they have embedded neuroscience techniques into their production process to optimise the creation of automotive imagery and enhance consumer engagement.

By tapping into the mind as well as the heart, brands can reinforce gut decisions in their marketing imagery: that means minimised risk, amplified intuition, and an increased chance of a successful campaign.

Chris will demonstrate, using real-world examples, how agencies and brands alike can harness and embed neuroscience techniques into everyday production, delivering augmented intuition around potential creative success, prior to an automotive campaign going live.

Take Aways
• A greater understanding of what makes for an „emotionally engaging“ automotive image
• An understanding around neuroscience and how it can open a window into deeper, implicit nonconscious thinking
• How neuroscience can directly impact on CGI imagery for automotive campaigns
• How to apply this understanding to give agencies and brands an edge in the creative development process
• An understanding of ‚Engagement Insights‘ and how predicative analytics can help to drive the aesthetics of a campaign
• The impact this can have on a brand’s perception and differentiation
• What’s in store for the future for neuromarketing

Cornelius Steffan

Cornelius Steffan

CEO flavouredgreen. cgi architects + postproduction

virtual racetrack

A unique CGI Location in perfection!

Mohamad Saied & Johanna Hornung

Mohamad Saied & Johanna Hornung

Scholz & Friends

PHOTOGRAMMETRY – WORKFLOW FOR PRODUCTION

Mohamad Saied & Johanna Hornung: An Introduction to photogrammetry and an insight on the workflow and techniques used to harness the benefits of photogrammetry in CG productions.

Jonas Braukmann, Sebastian Schierwater, Richard Jenkinson

Jonas Braukmann, Sebastian Schierwater, Richard Jenkinson

RECOM GROUP

e-class cabrio – from start to bob’s your uncle. a making of.

On set with nadav kander. how to finish a job and just make it work.
Helping to keep deadlines and trusting one another.

Helge Mathee

Helge Mathee

Fabric Software

Fabric Engine Import Patterns

Getting data from source applications such as Rhino3D or Maya into a real-time environment is challenging. This talk presents a technique using a procedural pipeline to automatically and consistently provide 3D surface, animation and behavioral information to Unity, Unreal and ThreeJS (WebGL).

Dr. Ralf Rabätje

Dr. Ralf Rabätje

Geschäftsführer / CTO VR-ON

Team up on stage! Virtual product evaluation for teams

Mr. Dr. Rabätje started to study Computer Science in Braunschweig in 1990. He continued with a PhD thesis dealing with VR based assembly simulation in Hannover and the Volkswagen Group Research. From 2006-2011 he led the research team in Volkswagen Group Research, which was dedicated to VR and AR.
In 2011 he joined the tracking company ART as a managing director. In 2014 he went to the Dassault Group and led a development team, which did develop VR and AR applications. In 2016 he founded vr-on GmbH together with Mathias Wochnig. There he acts as a CTO.

Tobias Kenner

Tobias Kenner

Geschäftsleitung / Wurzel Medien

VIRTUELLE REALITÄT IN MARKETING UND VERTRIEB

In der innovativen Produktentwicklung und Markenkommunikation haben Augmented- und Virtual Reality- Technologien längst Einzug gehalten: in Design- und Entwicklungsabteilungen, Messen, Showrooms, POS und in Museen vereinfachen virtuelle Produkt- und Erlebnismodule die Arbeit und unterstützen in Sales und Marketing. Wie können Unternehmen diese ergänzenden Werkzeuge effizient nutzen? Was ist für Sie oder ihre Kunden im Rahmen technischer Möglichkeiten realisier- und bezahlbar? Der Vortrag bietet einen Überblick: Einsatzbereiche, Technik, Synergien und stellt Best-Practice-Beispiele aus Agentursicht und der produzierenden Industrie vor.

Michael Kuhn

Michael Kuhn

Produktion, Schulung & Supervising

making your life easier in 3D 

This session will cover several tips and tricks on how to be more effective during the process of creating your scenes or objects. I will cover aspects of customizing the user interface and creating special working environments for the special task. During projects the clients often change their mind. So I try to stay as procedural as possible.
Even though I will be using 3ds Max in this presentation, most of the covered subject will also apply to other 3D packages.

Tips und Tricks für ein leichteres Arbeiten mit 3D

Dieser Vortrag wird verschiedene Tips und Tricks um im Prozess der Erstellung, Texturierung und Animation der Objekte und Szenen.
Die Themen umfassen verschiedene Bereiche vom Einrichten einer Arbeitsumgebung für die jeweilige Aufgabe. Viel Wert wird darauf gelegt so lange wie möglich so prozedural wie möglich zu bleiben um schnell reagieren zu können wenn der Kunde mal wieder seine Meinung ändert. Ein weiterer Aspekt ist die Optimierung von Workflows um unnötige Handlungen zu unterbinden.
Obwohl in der Präsentation 3ds Max genutzt wird, kann ein Großteil der Techniken auch auf andere Programme angewendet werden.

Thomas Trzaska

Thomas Trzaska

VR-Suite, VR-Beratung / present4D

Virtual Reality Suite – Live Demo

Mal eben eine professionelle VR-Präsentation erzeugen.

Dr. Bernd-Dietmar Becker

Dr. Bernd-Dietmar Becker

Chief Technology Strategist and Evangelist / FARO EUROPE

Reality to CGI – Innovations from FARO

Dr. Becker stellt die neuesten Innovationen von FARO vor die einerseits die Bild und Darstellungsqualität deutlich erhöhen, wie der neue Laser Scanner FOCUS S und M, die neuen Scene Filtertechnik sowie die neuen WebshareCloud funktionen. Entwicklungen wie der Scanbot und Scanlocalizer zeigen zusätzlich deutliche Produktivitätsfortschritte. Die Computer Tomographie beweist sich mehr und mehr als interessante Bildgebung mit höchstem Detail und Qualität.

Thomas Hechler & Julian Glöckner

Thomas Hechler & Julian Glöckner

anviTECH & SKYNAMIC

Drohnen als hochflexibler Datenlieferant

AnviTECH
AnviTECH ist mit vielen Jahren Erfahrung im Bereich Luftaufnahmen der ideale Dienstleister für die Erstellung qualitativ hochwertigen Film-, Foto-, und Datenmaterials, das sich für die Nutzung im Bereich CGI bestens eignet. Egal ob Film-, VR- (Virtual Reality) oder Gamingbranche – wir liefern die Grundlage für die vollkommene CGI-Erfahrung. Was vor wenigen Jahren noch aufwändig und kostenintensiv mit bemannten Helikoptern oder von großen Crews durchgeführt wurde, ist nun mit Hilfe von UAVs schnell, kostengünstig und präzise umsetzbar – egal ob auf dem Land oder in der Luft. Der technische Fortschritt im Bereich der UAVs ermöglicht hier Einsatzmöglichkeiten, die vor wenigen Jahren noch undenkbar erschienen. Von uns bekommen sie genau das digitale Format, das sie für die CGI Weiterverarbeitung benötigen. Aktuell experimentieren wir mit den Einsatzmöglichkeiten von LIDAR-Sensoren, um in Zukunft noch besseres Bildmaterial zur Verfügung stellen zu können.

SKYNAMIC
Mit großen Oktokoptern von bis 1.5m Spannweite decken wir als SKYNAMIC höchste Ansprüche in Sachen dynamische Kamerafahrten im Bereich Spielfilm und Werbung ab. Heute ist es möglich, baugleiche Kamera Setups wie am Boden (ALEXA, RED) von bis zu 9 kg Zuladung, völlig frei in der Luft zu bewegen. So bleibt der der aufwendige und kostspielige Matching Prozesse in der Post-Produktion aus. Die positiven Reaktionen am Set geben uns Recht, dass sich diese Spezialisierung lohnt.

Kevin Ketchum

Kevin Ketchum

The Foundry / Creative Design Consultant, Workflow Specialist

How can MODO support an advanced concept design studio

Kevin Ketchum is a creative Design Consultant/Workflow Specialist for Foundry. He specializes mainly in the automotive space, both advanced design and high-end visualization and virtual reality experiences. Creating VR experience with Real world believability and fidelity to enable key discussion makers to make monetary decisions based on digital assets. Kevin is an Industrial Designer by training and trade, with 20 years of real design and global assignments, he remains a passionate- creative force.

Now joining Foundry, Kevin has adopted many of his skills into a totally new platform, Modo.

Kevin has made some really key learnings and going to show you some valuable -effective tips and tricks in MODO 11 and a sneak preview of our early development and core functionality of MODO VR, this release is mainly focused on evaluation, the first of many to come!

Guido Möller

Guido Möller

Senior Manager Solution Consulting / Wacom Europe

“Live – Dare – Create – Tools for creative people”

We inspire and equip people to make the world a more creative place. Creativity has always been at the heart of human development. It has shaped our thinking and inspired our imaginations. We are proud of the role we have played in applying digital technologies to creativity. We are part of a generation that is creating powerful new tools of connectivity and expression that influence every aspect of the human experience.

Klaus Junk

Klaus Junk

Photographer, Managing Director & Partner

VR Produktion – vom 360° Video bis zur Full CG User Experience

Erfahrungsbericht und Einblicke

Peter Stig-Nielsen

Peter Stig-Nielsen

Business Manager for Cultural Heritage and Scientific Imaging / Phase One

Moving towards Scientific and Computational Imaging

Over the past 25 years Phase One has built its strong position in the market for Professional Photography based upon a portfolio of outstanding cameras and Capture One imaging software.
In the past 10 years this position has been complemented by a growing business area of Aerial Photography, and in parallel solutions for Cultural Heritage Imaging have emerged.

Today Phase One sees growth opportunities in the move of traditional photographic disciplines into new scientific applications involving new computational challenges. These disciplines include sequential imaging, which traditionally is used in professional photography for HDR and Focus Stacking. In a range of new scientific imaging areas, the use is moved into multi-spectral imaging and imaging for 3D applications.

Martin Wink

Martin Wink

Niederlassungsleiter Ingolstadt, Wurzel Medien GmbH

“Prototypenlose Entwicklung in VR”

Die virtuelle Darstellung von Designphasen, Entwicklungsständen und Modellvarianten ist mittlerweile Standard in der Automobilindustrie. Die Herausforderung, prototypenlos zu entwickeln wird immer wichtiger – die Anforderung, VR mehr zu nutzen und weniger Hardwaremodelle zu bauen immer konkreter. Wie können Unternehmen diese ergänzenden Werkzeuge effizient nutzen? Was ist im Rahmen technischer Möglichkeiten realisier- und bezahlbar? Der Vortrag bietet einen Überblick: Einsatzbereiche, Technik, Synergien und stellt Best-Practice-Beispiele aus Sicht der Automobil-Industrie vor.

Marcin Molski & Łukasz Skurczyński

Marcin Molski & Łukasz Skurczyński

Lead 3D Artist / Ars Thanea

Quality and Volume.

How to approach totally different needs in a way it’s both fun and profitable? Win-win approach in daily high volume production in advertising.

Andreij Fleischer

Andreij Fleischer

Diplom Ingenieur Geodäsie / Meixner

Capturing the Real World

Präsentation über Kombination von 3D Laserscan Daten und Fotos mittels Solid Scan und Reality Capture.

Michael Cmok

Michael Cmok

Technical Sales Director at XIMEA

Industrial cameras – beyond the conveyor belt 

For more than 20 years XIMEA has developed, manufactured and distributed industrial and scientific cameras with an emphasis on cutting-edge technologies, a versatile product portfolio and custom designs for OEM partners.
Due to advances in image sensor developments, semiconductors, processing platforms and interfaces, the cameras typically used in factory automation, quality control and microscopy have found their way into various other fields of applications.
Nowadays, those applications span across areas such as sports, life science, agriculture, geo mapping, broadcast, performance capture, astronomy, VR/AR and many more.
Michael Cmok, technical sales director at XIMEA, will provide a brief overview of the areas of application and enabling technologies..

Matthias Langner

Matthias Langner

Founder of the CGIc

Welcome to the CGIC 2017

Begrüßung und Einführung in den CGIC 2017
Welcome and introduction to CGIC 2017

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Since 9 Years the Event for CGI

The combination of trade fair, convention and networking offers international manufacturers and exhibitors working professionally with CGI an ideal platform to present their innovative products and services to a select specialist audience in a concentrated, effective and profitable way. The careful choice of selected exhibiting companies and visitors guarantee the outstanding quality and greatest possible synergies of the CGIC 2018 for all attendees.
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