Speakers and Program of the CGIc 2017

DAY TWO // CONGRESS AREA A2

09:45 – 10:30 Uhr

Helge Mathee

Helge Mathee

Fabric Software

Authoring for VR – a view on the state of the industry

DCCs like Maya are great for Authoring. Game Engines are great for rendering. VR is great for reviewing. But how do you get data back? How do you use VR as part of the process – and not just as the end result?
This talk focuses on the speaker’s recent experiences and lessons learned from VR projects in the film, games and AEC space to draw a picture of where we all want to get to – and how to get there.

10:30 – 11:15 Uhr

Dr. Bernd-Dietmar Becker

Dr. Bernd-Dietmar Becker

Chief Technology Strategist and Evangelist / FARO EUROPE

Reality to CGI – Innovations from FARO

Dr. Becker stellt die neuesten Innovationen von FARO vor die einerseits die Bild und Darstellungsqualität deutlich erhöhen, wie der neue Laser Scanner FOCUS S und M, die neuen Scene Filtertechnik sowie die neuen WebshareCloud funktionen. Entwicklungen wie der Scanbot und Scanlocalizer zeigen zusätzlich deutliche Produktivitätsfortschritte. Die Computer Tomographie beweist sich mehr und mehr als interessante Bildgebung mit höchstem Detail und Qualität.

11:15 – 12:00 Uhr

Thomas Hechler & Julian Glöckner

Thomas Hechler & Julian Glöckner

anviTECH & SKYNAMIC

Drohnen als hochflexibler Datenlieferant

AnviTECH
AnviTECH ist mit vielen Jahren Erfahrung im Bereich Luftaufnahmen der ideale Dienstleister für die Erstellung qualitativ hochwertigen Film-, Foto-, und Datenmaterials, das sich für die Nutzung im Bereich CGI bestens eignet. Egal ob Film-, VR- (Virtual Reality) oder Gamingbranche – wir liefern die Grundlage für die vollkommene CGI-Erfahrung. Was vor wenigen Jahren noch aufwändig und kostenintensiv mit bemannten Helikoptern oder von großen Crews durchgeführt wurde, ist nun mit Hilfe von UAVs schnell, kostengünstig und präzise umsetzbar – egal ob auf dem Land oder in der Luft. Der technische Fortschritt im Bereich der UAVs ermöglicht hier Einsatzmöglichkeiten, die vor wenigen Jahren noch undenkbar erschienen. Von uns bekommen sie genau das digitale Format, das sie für die CGI Weiterverarbeitung benötigen. Aktuell experimentieren wir mit den Einsatzmöglichkeiten von LIDAR-Sensoren, um in Zukunft noch besseres Bildmaterial zur Verfügung stellen zu können.

SKYNAMIC
Mit großen Oktokoptern von bis 1.5m Spannweite decken wir als SKYNAMIC höchste Ansprüche in Sachen dynamische Kamerafahrten im Bereich Spielfilm und Werbung ab. Heute ist es möglich, baugleiche Kamera Setups wie am Boden (ALEXA, RED) von bis zu 9 kg Zuladung, völlig frei in der Luft zu bewegen. So bleibt der der aufwendige und kostspielige Matching Prozesse in der Post-Produktion aus. Die positiven Reaktionen am Set geben uns Recht, dass sich diese Spezialisierung lohnt.

12:00 – 13:00 Uhr

Mittagessen / Dinner

Mittagessen / Dinner

Catering Area

Bon Appétit!

13:00 – 13:45 Uhr

Kevin Ketchum

Kevin Ketchum

The Foundry / Creative Design Consultant, Workflow Specialist

How can MODO support an advanced concept design studio

Kevin Ketchum is a creative Design Consultant/Workflow Specialist for Foundry. He specializes mainly in the automotive space, both advanced design and high-end visualization and virtual reality experiences. Creating VR experience with Real world believability and fidelity to enable key discussion makers to make monetary decisions based on digital assets. Kevin is an Industrial Designer by training and trade, with 20 years of real design and global assignments, he remains a passionate- creative force.

Now joining Foundry, Kevin has adopted many of his skills into a totally new platform, Modo.

Kevin has made some really key learnings and going to show you some valuable -effective tips and tricks in MODO 11 and a sneak preview of our early development and core functionality of MODO VR, this release is mainly focused on evaluation, the first of many to come!

13:45 – 14:30 Uhr

Guido Möller

Guido Möller

Senior Manager Solution Consulting / Wacom Europe

“Live – Dare – Create – Tools for creative people”

We inspire and equip people to make the world a more creative place. Creativity has always been at the heart of human development. It has shaped our thinking and inspired our imaginations. We are proud of the role we have played in applying digital technologies to creativity. We are part of a generation that is creating powerful new tools of connectivity and expression that influence every aspect of the human experience.

14:30 – 15:00 Uhr

Coffee Break

Coffee Break

Exhibitors Area

Coffee and Tea, fresh & hot!

15:00 – 15:45 Uhr

Klaus Junk

Klaus Junk

Photographer, Managing Director & Partner

VR Produktion – vom 360° Video bis zur Full CG User Experience

Erfahrungsbericht und Einblicke

15:45 – 16:30 Uhr

Roland Reyer

Roland Reyer

Technical Specialist, Media & Entertainment EMEA

Shotgun – Production Management

In this session, you will see how Shotgun can help you improve efficiencies within your production workflow. Some of the leading studios are already relying on Shotgun to securely unify their pipeline right across production. Its gives them the flexibility to schedule, track and review the creative process, automatically providing globally visible data. Simple and effective tools connect internal and external teams, integrating complex workflows so that everyone from artist to manager is fully in control of production.